طرز تهیه سیب خشک با دستگاه خشک کن میوه

طراحی، ساخت و تولید انواع دستگاه خشک کن میوه و صفر تا صد تجهیزات خط تولید میوه خشک

طرز تهیه سیب خشک با دستگاه خشک کن میوه

۳ بازديد
سیب خشک یا چیپس سیب یکی از میوه خشک های پر طرفدار محسوب میشه که با سلیقه همه سازگارهlaughing
این خشکبار دوست داشتی رو هم میشه به روش خانگی تولید کرد و هم به روش صنعتی. در این پست هر دوتا روش رو بهتون آموزش میدم ؛ با من همراه باشیدtongue-out
قبل از این که به سراغ آموزش بریم این نکته رو بگم که سیب یک میوه خیلی حساس هستش و بلافاصله بعد از مجاورت با هوا دچار تغییر رنگ میشه و لکه های قهوه ای روی اون ایجاد میشه. اگر چیپس میوتون رو برای مصرف شخصی آماده میکنید که خوب مشکلی بابت این تیرگی ها بوجود نمیاد اما اگر قصد داشته باشید چیپس سیب تولید شدتون رو در بازار به فروش برسونید قطعا این تیرگی ها باعث میشه شکل محصولتون ظاهر جذاب و مشتری پسندی نداشته باشه.
به همین خاطر توصیه میکنم اگر تصمیم به تولید انبوه چیپس سیب دارید حتما از دستگاه خشک کن میوه استفاده کنید.
دستگاه های خشک کن میوه در اندازه ها و مدل های گوناگونی تولید می شوند و شما میتونید با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید، حجم کار و فضای کاریتون، یک دستگاه مناسب رو خریداری کنید.دستگاه خشک کن میوه

طرز تهیه سیب خشک به روش خانگی:

برای تولید چیپس سیب به روش خانگی کافی است سیب قرمز یا سفید رسیده اما سفت و بدون لک و تیرگی را از بازار تهیه کنید؛ آن را به خوبی بشویید. بسته به سلیقه تان میتوانید پوست آن را بگیرید و یا با پوست آن را خشک کنید. هسته سیب را به کمک هسته گیر دستی سیب خارج کنید. 
سیب را با ضخامت 7 میلیمتر به صورت ورقه ای برش دهید. برای این کار می توانید از اسلایسر دستی نیز استفاده کنید. سیب ها را روی یک توری چیده و در سینی در مقابل هوای تمیز و یا بر روی بخاری قرار دهید و اجازه دهید تا خشک شوند.

طرز تهیه سیب خشک با دستگاه خشک کن میوه:

برای تولید سیب خشک با دستگاه خشک کن میوه بهتر است ابتدا سیب ها را پوستگیری کنید. سپس هسته سیب را به کمک هسته گیر خارج کنید و سیب ها را با اسلایسر به ضخامت 7 میلیمتر برش دهید. سپس برای جلوگیری از تیره شدن سیب ها ، آنها را به مدت پنج دقیقه در محلول آب و متابی قرار دهید. البته میتوانید محصول آب و متابی را روی سیب ها اسپری کنید. سیب ها را روی سبد و توری مخصوص دستگاه خشک کن قرار دهید و اجازه دهید دستگاه در دما و زمان مناسب سیب ها را خشک کند.
دما و زمان لازم برای خشک کردن سیب در دستگاه خشک کن میوه به نوع دستگاه و شرکت سازنده آن بستگی دارد.
دستگاه میوه خشک کن سیب
۱ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.